Monday 19 March 2012

kerja ohh kerja




Penjam celik penjam celik
dah 3 bulan dah aku kerja
kerja punya la kerja
masuk pagi keluar malam
bila balik terus je ke rumah
sampai rumah 
mandi n than terus tido

sedangkan dulu
bukan macam nie kehidupan ku
dulu senangtiasa je ada free time
time tuu 
suka ati je nk wt sesuatu
asalkan terlintas je kt otak nie
mesti aku buat punya

tapi sekarang nie
aku dah kerja dah
so 
kelakuanku tak boleh la sama macam dulu

bila dah kerja nie kena la mature kan ???
kalu dulu boleh la nk buat perangai budak2
mature dari segi pergaulan dengan orang sekeliling
itu yang penting sebenarnya

walaupun baru 3 bulan 
sebagai salesman
dah macam2 jenis orang aku jumpa
tak kira la tua or muda
yang tua dengan karenahnya
yang muda dengan perangai tersendiri
yang melayu dengan panas baran nya
yang cina dengan langsi nya
yang india plak suka2 je nk complain
biasa la manusia kan
macam2 ragam nya
biasa la tuu
ini semua akan mematangkan kita

yang paling best bila jumpa customer
yang berasal dari kelantan
bila dah kelantan tuu
satu negeri la dengan aku
hahaha
first sekali cakap formal la
semasa tengah serve customer nie
terpeleok jugak bahasa kelantan ku
kalau dah nama kelantan sama kelantan
'kecek kelate jela'
(wt belik lidoh jh kecek kot luar nih)
hahahahaa


yang paling susah nk serve
pekerja asing
tenaga import dari vietnam
hanya tahu cakap 'how much' je
maybe cikgu bahasa inggeris dia
sempat ajar setakat tu je kot
hahahaa



setakat nie jela dulu eh
pengalaman kerja aku
lain kali aku tulis story yang lain plak
daaaaaa !!!!!!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.